Vecka 29

Bebis

Bebisens mått är ca 37 cm mellan fot och huvud och den väger 1250 g. Det är trångt i livmodern och bebisen trycker med armbågar och knän. Genom stresshormoner som kommer via ditt blod till moderkakan kan bebisen känna om du är stressad eller upprörd.

Du

 
Livmoderns topp är ca 10 cm ovanför naveln nu. Måtten är omkring 27 till 30 cm. Liten eller stor mage spelar ingen roll, det som är viktigt är att din kurva ökar som den ska. Viktökningen är ca 8,5 kg till 11 kg. Om du är orolig över din vikt så ska du prata med din barnmorska. En del gravida kan få problem med hemorojder eller åderbråck nu. Det är på grund av det ökade trycket på blodkärlen i underlivet och i benen.




Vecka 29 , redan .. har sagt det förr men det går så jäkla snabbt ! hehe, skönt faktist :D
Gick upp 8:45 idag och lag mej i soffan o kikade på mysteriet på greveholm :-) skönt, men nu e jag skit trött vill jag lova . Har tagit fram köttfärs, tänkte göra köttbullar ! Orkar nog inte åka till mamma & pappa idag , så himla jobbigt att först åka ner på stan o sen ta bussen därifrån , jag orkar inte det idag hehe. Men kag kanske ändrar mig sen, vem vet ? 
Nu ska jag vänta på att köttfärsen ska tina, och samtidigt titta på Trolltider =) älskar barnfilmer haha ! Hampus tycker jag e löjlig hahah . Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0