Fakta

Nu blev det många inlägg här men men :)

Graviditeten;

Vilka var dina favoritkläder?
Leggings, mjukisbyxor
Vad var din/dina favoriträtter? Det jag gillade innan
Vad var din/dina favoritdryck? Inget spec, cola/vatten/juice
Vad tyckte du inte om? Godis och sånt i början, annars inget spec
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Vad var du mest sugen på? Mandariner ! Och sen lussekatter hehe
Hade du halsbränna? Hela jävla tiden. Usch
Hade du foglossning? Väldigt mycket, kunde knappt röra mig ibland.
Hade du sammandragningar? Ja jättemycket under hela dygnen
Mådde du illa? Ingenting förutom 3 ggr
Vilken sovställning var bäst? På sidan med kudden under magen
När var din BF-dag? 6 februari
Gick du över tiden? + 4
Hur mycket gick du upp i vikt? 19 typ
Hade du mycket vätska i kroppen? Som fan, såg ut som fötterna/händerna/vaderna ALLT skulle spricka när som helst.
Hur var ditt psyke? Lika som alltid
Gnällde/klagade du? Haha ja såklart
Vad trodde du det var för kön? Flicka
Visste du vad det var för kön? Ja vi trodde det, men nej.
Hur låg ditt SF-mått? Olika ?
Var du rädd för något? Att nått skulle vara fel med bebisen, annars inget.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och enkel, precis som den blev 
Hur ser du på graviditeten idag? Det gick skitsnabbt och rätt enkel förutom halsbrännan& foglossningen. Skulle lätt göra om det igen

Förlossningen;

När började din förlossning?
9 februari kl 18/19
Hur började den? Värkar
När åkte du/ni in till förlossningen? 9 februari kl 21
Varför? För jag skulle föda barn?
Vem/vilka åkte du in med? Mamma, Hampus & Pia
Fick du/ni åka hem igen? Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Gävle sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3-4 cm tror jag
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Mitt barn kom ut ? haha
Vilken/vilka var med under förlossningen? Hampus
Tog du nåt smärtstillande? Epidural som inte fungerade
Grät du? Nej
Vad tyckte du var jobbigast? Att jag inte fick trycka när krystvärkarna kom
Var du rädd för något? Ja, att spricka.
Hur lång tid tog det? Typ 20 min
Hur ser du på förlossningen idag? Helt perfekt, skulle göra om det 1000 gånger om :) Världens bästa upplevelse!

Barnet;

Vad blev det för kön?
Pojke
Hur mycket vägde barnet? 4160 g
Hur lång var barnet? 54 cm
Vad var huvudomfången? 36 cm
Hur mådde barnet? Pigg , frisk och välskapt  :) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0