Söndag

Snart slut på söndagen och ny vecka. Idag har vi vart hemma bara, städat lite och ätit mat hos Hampus mamma:) Imorgon ska vi ner på stan och handla dopkort, titta på jacka åt Hampus och glo runt lite :) Måste posta korten imorgon oxå. Onsdag blir det jobb igen, sen har vi inge mer planerat, hoppas på lite mer jobb. På fredag kommer prästen iaf och pratar o så. Just ja, på torsdag har jag & Hampus vart tillsammans i 4 år, det går undan med stormsteg ;) Har hunnit med mycket under den tiden.. vips så hade man barn o bra boende :)
Fast även om jag gillar den här lägenheten, platsen den ligger på o sådär, så skulle vi vilja bo i radhus eller hus, men då skulle man ha bättre jobb position.
I januari ska jag ju göra klart mina månader på gymnasiet (suck ) tur att det bara e en termin och inte ett år iaf :P Sen vill jag göra socionomutb, helst på distans, och flytta till radhus/hus, jobba och därimellan någonstans ett till barn, vill inte ha för lång tid emellan, då det brukar vara så att syskonen får bättre kontakt ju mindre tid emellan.. Men man vill ju inte bara skaffa barn på löpande band heller, hehe :) Sen vill vi även bli kontaktfam/familjehem. Vill hjälpa utsatta barn, det finns så många överallt som man ser som far illa och inte har några som helst framtidsmöjligheter...
Vill ha ett bra jobb oxå, som ungefär behandlingsterapeut, skötare eller nått liknande. Skulle vilja testa jobba på psyk för jag e väldigt intresserad av psykiatri. Innan jag valde inriktning var jag inte så intresserad men efter tiden blev jag det. Dom flesta i min gamla klass ville bli poliser, (ush) endel kallade linjen till o med "plantskola för poliser" hmm aja inget jag e intresserad av;) men iaf så fick jag praktik på ett boende för psykiskt sjuka, och sen ett sommarjobb  & timvik på ett annat ställe och där trivdes jag jättebra så skulle vilja jobba inom det eller typ på ett behandlingshem.
Ja så låter det nu iaf, om 10 år kanske man sitter o ruttnar på ett kontor.
Nä usch man ska följa sina drömmar !

Over and out ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Satsa på psyk! Det är ett jätte intressant område och fördelar är också att det finns mycket jobb inom psyk och lönen brukar ofta vara lite bättre än andra vårdyrken:-)

2010-10-18 @ 00:26:06
Postat av: Sandrah, Colins mami

Det är härligt med drömmar. Jag drömmer också typ lika som du. Vi ska flytta till hus nu i sommar till en nybyggd villa i olsbacka och börja på höskola nu och läsa kurser till polis man blir så lycklig när det går frammåt i livet. Innan Colin föddes kändes det ju så långt borta.

2010-10-18 @ 12:00:27
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Sandrah, Colins mami

Vi har sån tur att pappas kompis hyr ut det. Dom bor där nu medans deras hus byggs upp igen efter branden. Jag har ställt mig i kö efter dom att hyra. Tills vi kan bygga vårat eget hus och hittat en tomt vi vill ha :) Kram

2010-10-19 @ 18:49:53
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Sandrah, Colins mami

Grymt söta. Jag har en egen sån mössa supervarmt hehe. Kommer bli toppen om det nu skulle bli en sån superkall vinter.

2010-10-20 @ 22:21:44
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: suz

Åh tack så mkt :)

Ja det är helt sjukt hur stark man blir av att vara ifrån varann... Men det är kämpigt när det är fotboja också. haha! aldrig är man nöjd ;)

Hoppas det är bra med er!

2010-10-22 @ 19:06:38
URL: http://suzylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0