abort


Tänk på det ni. Så många miljoner stackars barn som blir aborterade, ja det är ju faktist barn, om än så outvecklade, så är det ändå barn, som dödas varje år. Det är så hemskt. Jag skulle aldrig göra en, när jag fick reda på att jag var gravid med William tvekade jag inte en sekund.
Fattar inte hur folk tänker som blir gravid hit o dit o går o gör aborter, sen samma sak nån månad efter. Jävla puckon.
Det finns så många tjejer som så gärna vill ha barn, sen finns det andra som gnäller att det kostar pengar (i vissa fall) att göra abort. Jag säger inte att jag inte tycker om människor som gör det, för det är ju självklart upp till var&en, -men, man kan ju tänka till lite innan man blir gravid. Som t.ex. att äta ett litet piller 1 gång om dagen.
Så många oskyldiga barns liv som tas varje år. Jag tycker fortfarande att man alltid ska få välja själv om man vill göra en abort men jag önskar ju att dom tänkte till lite.. Det är inte ett dugg humant heller. Dom praktist taget sliter ut barnet ur tjejen, om man skrapar då alltså.
Jag& Hampus  hade inte direkt världens bästa förutsättningar för ett barn, men allting går och man får kämpa lite, men det är det värt och jag ångrar ingenting. Min son är den vackraste människan på jorden och jag älskar honom över allt annat.

v


Kommentarer
Postat av: erika

bra skrivet gumman! :) ni har verkligen klarat er bra, du är stark & har en helt underbar liten pojke som jag tycker väldigt mycket om ;D <3

2010-09-05 @ 11:05:15
URL: http://eeriiika.blogg.se/
Postat av: Sanna

Säger till när jag är frisk jag :) <3

2010-09-07 @ 13:30:59
URL: http://sannalovgren.blogg.se/
Postat av: Frida - gravid vecka 40

Uch , den där videon är så himla hemsk. Gråter varje gång jag ser den. Men jag tycker också att det är helt rätt , varför använda abort som ett preventivmedel när det finns så många andra?

Nej uch , abort är någonting jag aldrig skulle göra (om jag inte blev våldtagen).

2010-09-10 @ 11:10:33
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu tycker jag att du är lite hård Frida.

Finns faktsikst dom som blir gravida av misstag, även fast man kanske äter p-piller, har p-stav osv.

Alla människor kanske inte har samma möjlighet till att behålla sitt barn, vare sig man vill eller inte. Och att lägga upp den där videon och rikta dig mot folk som gör abort är inte direkt att visa någon respekt mot andra människor.

Det där är lätt för er som har barn att säga, och för er som väntar barn, "Jag skulle aldrig göra abort". Det vet inte ni med tanke på att ni kanske aldrig har suttit i en sån sitts att ni helt enkelt är tvugna.

2010-09-11 @ 02:21:23
Postat av: Stephanie

Man har ett val att klicka i gång filmen eller inte. Det är ingen som tvingar dig. ( Riktar mig till du, anonym som skrivit den långa kommentaren )



Det Frida skriver är bara sanningens ord. Och jag kan inte annat än hålla med på ALLA punkter. Det är tragiskt. När man hör om tjejer/kvinnor som har gjort upp emot 12-13 aborter. Är det fortfarande under andvändning utav preventivmedel? NEJ. Det finns så sjukt folk som anser att aborter ÄR ett preventivmedel och gör abort på abort. Det är sjukt och det är inte det minsta hårt att man tycker att det är fel och skriver om det.



Öppna upp ögonen i stället. Det borde vara ännu hårdare krav på aborterna som görs i dag. Det finns bra preventivmedel på marknaden nu. Och vill man verkligen inte bli med barn ja men KÖR MED KONDOM. Dubbla om så är fallet då. Är man så pass vuxen att man kan bruka sex med en annan människa då jävlar kan man ta sitt ansvar med och använda skydd ordentligt. Och det är inte ens 1 procent utav kondom användarna som blir med barn. Vad säger det? Jo att det är ett bra p-medel.



Läser du ordentligt ser du att hon INTE menar dessa som tex blivit våldtagna, barnen är sjuk etc etc.. det som gör det självklart att en tjej/kvinna väljer att göra en abort.



Men det är sådär det ser ut i dag. Och folk tar allt för lätt på aborter. Jag blir spyfärdig när jag hör om människor som blir med barn ( hoppsan säger dom ungefär ).. Nej usch.



Jag har till och med läst om en kvinna som hade gjort 25 aborter, TJUGOFEM ABORTER. Det är 25 barn det.Helt sanslöst. Sen finns det människor som av olika anledningar önskar och ber varenda dag om att få bli gravida. Men utav någon anledning klickar det inte med deras käresta och dom har aldrig gjort en abort. Det är inte rättvist.



Så tänk till en gång till innan du kommenterar igen.

2010-09-13 @ 12:49:39
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0